Nedavno sam zamolio dve prijateljice da mi učine uslugu. Kada udjete u svoje razrede pitajte svoje učenike: „Šta želite da postanete u životu?“. Malo su se začudile ali su pristale.

Prva je učiteljica u jednoj beogradskoj osnovnoj školi. Deca su davala različite odgovore. Neke devojčice su želele da postanu menadžerke, doktorice, pevačice itd a samo jedna je rekla da bi želela da postane balerina. Dečaci su se pak odlučivali za zanimanje fudbalera, pilota, lekara a jedan je momak rekao da bi voleo da postane „džongler“. Da, baš tako – žongler.

Druga radi kao profesorica srpskog jezika i književnosti u jednoj gimnaziji u unutrašnjosti. Pozvala me je vrlo uznemirena. Rekla mi je sledeće: oni nemaju pojma šta će u životu. Naime, iskoristila je priliku da prilikom predavanja o velikanu svetske književnosti upita svoje djake šta bi oni želeli da budu kada porastu. Odgovori su bili vrlo neodredjeni, magloviti i uglavnom su se bazirali na „zavisi od ovoga ili onoga“.

Očekivao sam tako nešto. već duže vremena u razgovoru sa svojim prijateljima koji se ne bave sobom i svojim napretkom na način na koji bi po mom skromnom mišljenju trebali da rade, shvatio sam da im je zajedničko da oni u stvari ne znaju šta žele da budu „kada porastu“. A deca znaju. Pitajte svakog klinca od 5 do 9 godina šta želi da bude kada poraste on će vam odmah odgovoriti. Ne znam zašto, ali što se više školuju i obrazuju to mladi ljudi gube kompas, ne znajući šta žele. Ok, razumem teška je situacija i krizna su vremena ali to nikako nije opravdanje dragi učitelji, profesori, roditelji, tv voditelji i ostali koji utičete na decu nam.

Naučite ih tri stvari:Image

1. Svako mora da zna šta želi da bi u tome uspeo. Vi malo stariji ste zaboravili da maštate, da sanjate. Sedite i zamislite šta vas čini srećnim šta biste voleli da radite u svom životu. Preuzmite rizik i krenite ka tome.

2. Definisan cilj je pola uspeha, druga polovina je planiranje, posvećenost i rad. Zapište svoje ciljeve, dugoročne, srednjoročne i kratkoročne. Zapisan cilj je velika stvar.

3.  Uspešan čovek = ostvaren čovek = srećan čovek.

Ovde ne mislim samo na poslovni i materijalni uspeh. Uspeh je osvojiti srce simpatije, pomiriti se sa drugaricom, zbližiti se sa rodbinom baš kao i postati poznati pisac. Svi uspešni ljudi imaju jednu zajedničku stvar – znali su šta žele.

Ja sebe smatram uspešnom osobom. Drugi me često pitaju kako mi uspeva to i to. Osmehnem se i odgovorim otprilike da znam šta hoću i želim. Još kada sam kao nezreli klinac jurio po selu  želeo sam da budem vojnik, da budem pravnik, da odem na Zvezdinu utakmicu, da putujem, da imam puno prijatelja. Sve sam ostvario, često ni sam ne znam kako. A toliko toga još želim da ostvarim.

Da li znate šta vi želite? Znate? E, onda je samo nebo granica.

