Ovo je priča o blogu, blogerima, planini i malinama. Ovo je priča o značaju networkinga, ideje i tvitovanja.

blogomanija-logo

Blog je skraćenica od weblog. Weblog je web dnevnik koji se često ažurira i koji je namenjen širokim narodnim masama. U najvećem broju slučajeva blogovi predstavljaju ličnost neke osobe, ili kreatora web sajta. Bloger je običajeni naziv za autore blogova. Ja sam jedan od njih, doduše početnik. Vodeći se devizom „Pišem dakle postojim“ nedavno sam izašao na net. Otvorio nalog na Word press-u i krenuo da menjam svet na bolje tj. na „dobro“.

Nije me, kao naše putare sneg u decembru, iznenadio poziv prijatelja sa kojima sam u maju bio na prestižnoj EAPC konferenciji u Dubrovniku, da idemo na regionalnu konferenciju posvećenu blogu i blogerima. Odavno znam da se u životu ništa ne dešava slučajno. Potrebno je samo da znate šta želite i da ste spremni da prihvatite izazov.Hotel Stara planina Konferencija je održana u hotelu Falkensteiner Stara planina. Odličan izbor lokacije, sa više aspekata. Prvo – ode se iz prestonice na čist vazduh. Drugo – ljudi se u opasnostima mnogo više i bolje povežu, to je opšte poznata stvar. Loše vreme, klizav put i potencijalni posetioci iz divljine (vukovi, medvedi i ostale domaće životinje) te zanosne lepotice_blogerke aka @ne_mirka @zmaslacakz itd učinile su puno da se u udobnom hotelu ljudi bolje zbliže i upoznaju. Treće, možda i najvažnije, promovisan je odličan hotelsko – skijaški kompleks, pravi biser juga Srbije. Prava je šteta da zbog lošeg vremena nismo mogli da se oprobamo u nekom spustu ili slalomu. Staze obećavaju.

Mogao bih da vam pišem o ružnim stvarima tipa – kako zbog lenje birokratije nisam mogao da podignem zasluženu platu ili kako su putevi slabo očišćeni ali neću. Ružne teme nisu za ou priču. Pozitivna ekipa mojih saputnika opremljena osmesima, sela je u kombi i za par sati udobnog puta stigla po prvi put u ovaj kraj Srbije. Nakon odmora, počela je i besprekorno organizovana konferencija. Namerno to kažem jer su se ljudi borili sa silnim neprilikama kako bi svi bili zadovoljni. Naročite pohvale za @burek @torbica @mina_fu

@Eniac video message
@Eniac video message za učesnike Blogomanije

Paneli su bili odlični. radionice takodje. Bloger početnik, poput mene mogao je ako je želeo da čuje i nauči puno toga od sjajnih ljudi iz biznisa, IT-a, marketinga, PR, blogosfere itd. Čini mi se da sam čuo više dobrih ideja i saveta od učesnika panela poput Vese Jevrosimovića, uticajnih tviteraša i zemljaka @Eniac (obratio se video linkom iz Ivanjice ili SAD?) do Božidara Laganina iz SIEPA, @NeuroVirtu,  Marka Selakovića, Dragana Moćevića, Kreše Macana i Miloša Čiriča nego za nekoliko godina fakulteta.

Osim što sam tvitovanjem spamovao svoje tviter pratioce, prisustvovao sam i nekim vrlo zanimljivim radionicama o SEO, WordPressu, hostingu itd. Shvatio sam da je @ptiki odličan pravnik, da je @istok pravi znalac a da je @dedabor sa filozofijom „dobra“ koju i sam furam kao životni stil – pun pogodak za slušati.

Izmedju ostalog, zabeležio sam da su panelisti rekli uvodjenje društvenih mreža u kompaniju odlična stvar pod uslovom da imate i poštujete pravila @indijanec, da je ko ne shvata važnost bloga kao alata zalutao u ovu priču @ljutomir, da treba raditi na lepim manirima, kredibilitetu i argumentovanoj kritici umesto na hejtu @dedabor, da blogeri gube kredibilitet kada pišu sponzorisane tekstove za proizvode očigledno lošeg kvaliteta @petarv, da se od bloga u Srbiji ne živi ali da ima posredne koristi @istok, da hrvatski studenti novinarstva imaju obavezu da pisu blogove radi ispita … pomenuo bih Telekomov blog @UnaUnPaso kao i sajt Netokracija.hr kao primere inovacija i uspeha.

Blogomanija panel
Blogomanija panel

Najviše me je šokiralo to što sam čuo da Srbija ostvari više koristi od izvoza softvera  nego maline @vjevrosimovic. U pozitivnom smislu, jer mi je drago da imamo tako vrsne programere. Predložio sam da se blogeri udruže i pomognu kraju iz koga dolazim u promociji zdrave hrane i maline a u tu svrhu u budućnosti planiram da organizujem i neki malina_up u Kušićima. Naročito apelujem na blogere koji se bave hranom da pišu o tome koliko je malina zdrava i kakav je to antioksidans. Da pokrenu diskusiju i predloge kako bi se malina mogla koristiti za dobijanje gotovog, konkurentog proizvoda. Apelujem i na modne blogerke Maju  Zoranu i @iglomanka da afirmišu pletenje i dizajn koji krasi narodnu nošnju i „Sirogojno style“ vunenih rukotvorina.

Ono što želim da napomenem svojim mladim i malo starijim drugarima koji ovo budu čitali – svega ovoga ne bi bilo da jednog dana nisam odlučio da se aktiviram, da pokrenem stvari u životu u nekom pozitivnom pravcu. Mogu da vam nabrojim neverovatan niz dogadjaja koji je usledio, naporan rad koji me je čekao, čitav niz kontakata koje sam uspostavio, posredno i neposredno od tada do sada. To su neki od najpozitivnijih i najuspešnijih ljudi ovog regiona i većeg dela sveta. Networking odnosno povezivanje je vrlo bitan faktor svakog uspeha a pre svega ličnog. Ne povezivanje radi koristi. Povezivanje radi druženja i negovanja iskrenih prijateljstava. Korist dolazi kao i od bloga – posredno. Ako ste spremni da požrtvovano pomognete drgima i oni će vam uzvratiti, najmanje istom merom. Tako se i meni desilo da sam posredstvom raznih edukatvinih seminara, putovanja, takmičenja upoznao sve te sjajne i velike ljude … Od njih sam puno naučio, oni su me motivisali.

Ako danas ne znate šta želite, sedite, skuvajte kafu ili kompot, zatvorite oči i zamislite šta najviše želite da radite. Uzmite papir u ruke i sve to zapišite, kao što sam vam već pominjao. Pustite ideje u svoj život i krenite ka njihovom ostvarenju. Otvorite twitter nalog ne da biste ubijali dosadu i beskrajno šerovali slike iz kupatila, već da biste se povezali sa ovim sjanim ljudima koje sam gore pomenuo.

563741_4881386994028_602769705_n
Belmuž, specijalitet juga Srbije

Verujem da će vas motivisati i da će vam pomoći, jer meni baš jesu.

Kada smo već kod ideja, u povratku je EAPC ekipa na čelu sa dve pomenute zanosne tviterašice i ekipu infostud-a @tatjanav1 @fiskepa @vlado_tx @npredojevic i naš dragi vozač i i novopečeni tviteraš @zoki_taksista svratili u etno restoran Srna u podnožju planine. U restoranu nas je dočekalo preljubazno osoblje. Uživao sam gledajući kako posvećeno dočekuju goste i kako su lepo sredili ovaj mali kutak za putnike namernike. Uz belmuž i rakiju od dunje, poveli su se neki vrlo značajni razgovori i rodilo se nekoliko vrlo značajnih ideja.

Ja ih neću ispustiti.

A vi?